Ulvenhout Urban Open 2025
Wat te denken van alle voorbereidingen. De commissie heeft tal van zaken moeten regelen: toestemming van de gemeente Breda, sponsoren, materialen voor de holes en het kiezen van de locaties en het uitzetten ervan, allerlei keukengerei, inkoop van alles voor aangeklede barbecue, de zachtere balletjes, vrijwilligers, de tassen voor de golf-caddies, de lunch voor de vrijwilligers, en nu ben ik vast nog ik weet niet hoeveel vergeten. Zo is het al indrukwekkend: ik neem aan dat het complete draaiboek van de voorbereiding overweldigend is.
Ook zondagochtend 29 juni waren vanaf 9:00 uur ook velen in touw: er moest een groot doek opgezet worden voor sponsorfoto’s, voor de salades werd gesneden (en let wel: FIJN gesneden), de zaal moest worden ingericht (bij de borrel verdween alles overigens naar buiten), de clubs werden gehaald, enz. enz.
Even na het middaguur druppelden de deelnemers binnen. Erwin had kort de tijd om cheques uit te reiken aan de goede doelen van de meironde (Dreams4Kids, Stichting Pim, MontVentoux3, Fietsmaatjes), van de houtverkoop (Voedselbank) en van de verkoop van paaseitjes (Visio).
De golf-caddies waren inmiddels naar hun plek vertrokken, de deelnemers stapten op de fiets, verspreidden zich over Ulvenhout en buitengebied en klokke 13.30 kon het spel beginnen, om te scoren … en vooral veel plezier te hebben. Mooie slagen met goed resultaat, prachtige slagen met balletjes die in de bomen strandden, missers van allerlei soort: de meeste deelnemers maakte het niet uit. Het weer werkte mee, qua temperatuur misschien wel iets té; velen hadden zich goed geprepareerd door water mee te nemen, sommigen hielden zich koel met wijn of bier.
Om 17:45 werden de laatste balletjes geslagen: het zat erop qua golf! Niet qua gezelligheid: die ging gewoon door met een borrel waardoor de stemming nog meer steeg. Op vele tafels stonden de flessen wijn en tal van andere dranken. Mark wist de kavels bij de veiling voor een mooie prijs aan de man te brengen. De barbecue met veel verrukkullukke salades en echt mooi vlees werd volop eer aangedaan. De loterij draaide lekker ….. en op een gegeven moment zit de UUO editie 2025 er op.
Alle dank aan de organisatie: Frank, Guy, Remco en Rob V, alles onder leiding van initiatiefnemer en commissievoorzitter Diederik. Dank ook aan alle vrijwilligers binnen en buiten de club: zonder hen kan er veel gepland worden, maar weinig uitgevoerd. Er is een team nodig voor dit soort grote evenementen … en dat team stond er. DANK!
Berend van Delden
